czwartek, 25 marca 2010

matematyka dla mas

Ostatnio krążą po mediach reklamy matematyki. Pierwszy raz jak to usłyszałem to niemal się nie popłakałem ze śmiechu. Myśli w stylu: „Chcemy zniszczyć ten niezwykle szkodliwy mit, że matematyka jest tylko dla ludzi specjalnie uzdolnionych” - rozbrajają mnie całkowicie. O co chodzi? Dodawanie w zbiorze liczb naturalnych? Rozwiązywanie równań pierwszego stopnia? Równania różniczkowe? Kryptologia? Logika? Algorytmika?

Doprawdy nie mam pojęcia jak do tej pory rozwijał się świat bez takich reklam. Faktycznie musi gdzieś w Polsce ukrywać się jakiś geniusz matematyki bojący się podjąć wyzwania - wszyscy mu do tej pory mówili że matematyka jest taka trudna. Po usłyszeniu tej reklamy od razu zabierze się za naukę a tysiące młodych polonistów i historyków przeniesie się na studia nauk ścisłych.

Duży plus dla UE za rozbawienie mnie, nic tam że kosztowało to 20 mln złotych. Było warto!

źródło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz